İptal ve İade Koşulları

1. Sipariş İptal Koşulları

27866 Sayılı Mesafeli Sözleşmelere İlişkin Yönetmelik’in 7. maddesinin 4. fıkrasının (c) bendi uyarınca, gıda ürünleri için cayma hakkı bulunmamaktadır.
Bu nedenle, ALICI sipariş verdiği gıda ürünlerinde kargo aşamasına geçilene kadar iptal talebinde bulunabilir, ancak kargo aşamasına geçen siparişlerde iptal hakkı bulunmamaktadır.


2. Kargolama Sonrası İptal

Kargolama işlemi başladıktan sonra ALICI’nın cayma ve iptal hakkı bulunmamaktadır.
Bunun nedeni, gıda ürünlerinin niteliği gereği hızlı bozulma riski taşıması ve son kullanım tarihinin kısa olmasıdır.
Ürünler, hijyen ve gıda güvenliği sebepleriyle yeniden satışa sunulamayacağı için iade kabul edilmez.


3. Ödeme İadesi (Kredi Kartı / Banka Kartı ile Ödeme)

  • Ödeme kredi kartı veya banka kartı ile yapılmışsa, ödeme iadesi de aynı karta yapılır.

  • Banka, iade tutarını tek seferde SATICI’ya öder; ancak kart sahibi taksitli ödeme yaptıysa, banka iade tutarını kart sahibine taksitli şekilde yansıtır.

  • Bu süreç, banka iç işleyişine bağlı olup SATICI’nın sorumluluğunda değildir.

  • Kredi kartının izinsiz veya yasa dışı kullanılması halinde, kart sahibinin itirazının bankaya ulaşmasından itibaren 10 gün içinde iade işlemi gerçekleştirilir.


4. Havale/EFT ile Yapılan Ödemeler

  • Havale veya EFT ile yapılan ödemelerin iadesi, ALICI’nın banka hesap bilgilerini eksiksiz iletmesi koşuluyla,
    SATICI tarafından ilgili hesaba havale/EFT yoluyla yapılır.

  • İade, yalnızca sipariş sahibi ile aynı isme kayıtlı banka hesabına yapılır.

  • Banka ve EFT işlem süreleri SATICI’nın kontrolü dışındadır.


5. Alışveriş Kredisi ile Yapılan Ödemeler

  • Banka veya finans kuruluşu aracılığıyla kredi kullanılarak yapılan ödemelerin iadesi, ilgili banka/finans kuruluşu prosedürlerine göre yapılır.

  • SATICI, ödemenin nakden yapılmasından sorumlu değildir; iade işlemleri, kredi sağlayan kurumun belirlediği yöntemle gerçekleştirilir.


6. Sevkiyat ve Hasar Kontrolü

  • Sipariş teslimi sırasında, paketi kargo görevlisinin yanında kontrol ediniz.

  • Üründe hasar, eksiklik veya deformasyon varsa tutanak tutturarak ürünü teslim almayınız.

  • Ürün teslim alındıktan sonra, kargo firmasının görevini eksiksiz yerine getirdiği kabul edilmiş sayılır.


7. Genel Hükümler

  • ALICI, siparişi onayladığında bu sözleşmenin tüm hükümlerini kabul etmiş sayılır.

  • Ürün bedelinin iadesi sırasında, banka işlem sürelerinden kaynaklanabilecek gecikmelerden SATICI sorumlu değildir.


Özet Avantajlar

  • Kargo öncesi iptal hakkı: Var

  • Kargo sonrası iptal hakkı (gıda ürünleri için): Yok

  • İade ödemesi: Sipariş verilen ödeme yöntemine göre (kredi kartı, havale/EFT, alışveriş kredisi) yapılır.

  • Hasar tespiti: Teslimat anında yapılmalıdır.

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.